lørdag 18. februar 2012

Dag 27, fase 2

Hadde gledet meg til å teste ut blomkål popkorn, ble vel litt skuffet siden jeg hadde håpet at det skulle være tørrere enn det som mitt ble. Men jeg skal teste ut igjen, da med høyere temperatur på ovnen enn det som det skal være i følge oppskriften, jeg setter nok ovnen på 100grader med døren oppe, i så mange timer det må ta :-)

Men her er ihvertfall bildebeviset ;o) Maldon saltet jeg bruker er eventyrlig godt!!

Blomkålen skulle legges i vann for å bli kvitt eventuelle uønskede besøkende *GRØSS* heldigvis ingen på besøk her!!




Så la jeg de på et kjøkkenhåndkle og tørket det litt, men ikke nok kanskje?



Her har jeg lagt det på bakepair, tok over bittelitt olje, men det skulle jeg kanskje ikke ha gjort. Tok også på salt og pepper.



Etter det hadde gått 8 timer syntes jeg det var fuktig på bakebapiret og at blomkålen ikke hadde tørket sånn jeg hadde trodd, så jeg byttet bakepapir. Her ser dere slutt resultatet, krympet rimelig bra men jeg synes det var for fuktig. Ja det smakte godt for etter så mange dager/uker på ED så er hver smak velkommen ;o)



Jeg har satt resten inn i kald ovn nå og håper det har tørket mer over natten, og håper det har tørket inn mer til i morgen.



Jeg har forresten fått total dilla på fun light saft gele, håper ikke det ødelegger ED, for jeg er litt desperat etter alternative gode ting å kunne spise.

Klem :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar